lördag, november 20, 2010

Kaffeflickor

eller blåsippor till fröken
 
Ja det har ju hänt lite smått och gott på sistone i de högre svärerna..somliga har snubblat ner från tronen så att säga.
Men var det nån egentligen som levde i ovisshet..icke då.. bernadottingarna har som tidigare i denna blogg meddelats, kopulera vilt ute bland folket i alla tider.
Men den nuvarande regenten ser ju ut som statens egen lille havregrynsgröt-göbe, så vem trodde att han var flickorna bäste vän.
 
Men si de e makten si som lockar så svårt. Och kändisskapet.
Vem skulle inte i unga år velat med beslöjad röst meddelat väninnorna:
-" Ja så låg jag med Henry Fonda på den där festen"" 
eller varför inte Kennedy..det gjorde ju alla kvinnor vad jag kan minnas. Han blev tilldelad ett nytt kvinns under lunchen redan.
Men det var grabbar med karisma det och det är svårt att motstå.. hade Mikael Persbrandt kommit förbi när jag jobbade på Filmhuset hade jag ÖGONBLICKLIGEN  kastat mig på golvet.
 
Men Makten är ännu mer förförisk än karisman tydligen och det börjar tidigt.
...minns du att i varje klass i skolan fanns det nån arselslickare som kom dragande med blåsippor till fröken...alternativ äpplen..
Alla konferanser .. en kursledare omringade av glittrande kvinnor som .."vill fråga en sak"
alternativ pipa .."oh vad bra det är, det är första gången jag begriper nåt"  
och med en lallande fånes säkerhet var någon glittrande inte på sitt rum den natten.
T.o.m. kvinnliga kursledare fick äran att bli uppvaktade i kraft att sitt ämbete s.a.s
 
Så mänskligt vanligt förekommande ..chefen/skreteraren..doktorn/syster...regissören/skådisen
jaja dom träffas på arbetet ..det gör nästan alla..
men det är den ballaste killen i skolan som är den åtråvärde.
Det tar många år innan kvinnor begriper att de är den snälle i bakgrunden som är Fyndet. Och där skulle kungen kunnat platsa om han varit en vanlig maläten liten Svensson.
 
Patetiskt är det att kvinnosynen har stannat på Oskar l:s tid . Lite Sultanstuk t.o.m Aja Philipsson
3:e gången gift, 9 barn och nuvarande hustrun 30 år yngre ..det är han som är ballast i kungens skola s.a.s
Nog o detta ..en dag får vi läsa om kungens älskarinna sopm jobbar på TV och
som alla känner till men ingen läcker och sen är alla portar öppna.
Heder åt journalistiken som kunde hålla käft i åratal om Berra och Lilian.
Kaffeflickan Henemark uttryckte sig
"Jag måste berätta för att orka gå vidare"
men det skulle stå .."för att jag får så bra betalt"
MAKTEN OCH HÄRLIGHETEN
JOJO
 
 Tillbaka till Filmhuset.. damtoaletten, där fanns ett bra klotter..det stod
-arbetarkärringen strävar ett helt liv efter att bli borgarkärring
och borgarkärringen strävar efter att bli adelskärring
 
ett att annat fint påpekande tycker jag är
----VI FLYTER VI PÄRON SA SVINSKITEN
makt de e grejer de
kram på er alla gulliga svenssons 
 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Startsida